Trei categorii de greșeli, renunță la una!
Desigur, "învățăm din greșeli", dar oare merită?
Împart greșelile în trei categorii:
Geșelile de categoria 1 (verzi) sunt cele pe care ar fi bine să le faci, pentru că valoarea lecțiilor pe care le generează depășește cu mult costul resimțit. De exemplu, poți să întârzii la o întâlnire cu un client pretențios, sau poți să uiți o dată de ziua iubitei. Merită!
Greșelile de categoria 2 (galbene) sunt cele ale căror lecții sunt valoroase, dar și costurile generate pot fi mari, nu știi sigur dacă merită. De exemplu să-ți construiești singur casa în loc să o iei gata făcută, sau să încerci toate metodele de lead generation în loc să îți iei un consultant. Poți învăța mult din aceste greșeli, dar mai bine îi lași pe alții să le facă și tu înveți lecțiile trase de ei!
Greșelile de categoria 3 (roșii) sunt greșelile care au un cost uriaș sau în urma cărora nu se mai poate face nimic, oricât de valoroasă este lecția. În această categorie intră angajarea oamenilor cu valori nepotrivite, indisciplina financiară, fumatul, sau lăsarea copilului mic neținut de mână pe marginea străzii. Lecțiile acestor greșeli sunt dure, iar costul nu poate fi justificat. E pur și simplu rău să le faci!
Cele 3 categorii pot fi călăuze pentru tine, ca lider, cu privire la reacția pe care o ai față de greșeli. Apreciază oamenii care fac greșeli de categoria 1, nu-i critica, lasă-i să învețe! Încurajează sharing-ul de experiență pentru greșelile de categoria 2, fii tu însuți un model! Nu sta nepăsător în fața greșelilor de nivel 3, ele sunt cele care îți pot amenința business-ul, intervino ferm și imediat când le vezi și, mai presus de toate, nu face chiar tu astfel de greșeli!